Jeśli nie widzisz zawartości e-Newslettera, kliknij na link.  
    e-Newsletter, październik 2012  
   
 
Młode pokolenie w kryzysie

Młodzi konsumenci z tzw. Pokolenia Y, od wielu lat są  najbardziej pożądaną grupą docelową dla wielu aspiracyjnych marek. Ale w obecnych, trudnych czasach,  ich nawyki konsumpcyjne zostaną mocno ograniczone.

Młodzi ludzie, w przedziale wiekowym 18-34 lata, pochodzący z dużych miast, dobrze wykształceni,  ambitni, nastawieni na karierę i mający hedonistyczne podejście do życia, uważali dotąd, że świat stoi przed nimi otworem. Chętnie  brali kredyty i wydawali pieniądze na dobre, modne produkty w wielu kategoriach, takich jak odzież, kosmetyki, nowe technologie, sprzęt domowy czy żywność i napoje.  

Dzisiaj, przeżywają  frustracje i rozczarowania. Mając coraz większe trudności na rynku pracy, (odsetek bezrobocia wśród młodych ludzi sięga 25%, a nawet 30% w niektórych regionach Polski), borykają się z zaspokojeniem nawet podstawowych potrzeb. Opóźniają więc decyzje o założeniu rodziny i posiadaniu dzieci (podając jako główny powód niepewne miejsce pracy i lęk przed odpowiedzialnością),  wracają na łono rodziców, aby oszczędzić na kosztach utrzymania.  

Nie mając przy tym doświadczenia życia w trudnych ekonomicznie czasach, tak jak poprzednie pokolenie, są najbardziej nieodporną  na kryzys grupą konsumentów, niezwykle wrażliwą cenowo.

To raczej zła wiadomość dla producentów i właścicieli marek adresowanych do młodych konsumentów, którzy ogólnie są wybiórczy, wymagający i mało lojalni. Teraz będą oczekiwać od marek tak samo dobrych, modnych produktów, odpowiadających na potrzeby ich stylu życia, ale za o wiele niższą cenę. Będą bardziej nastawieni na wszelkiego rodzaju okazje: wyprzedaże, promocje, specjalne oferty i wartość dodaną marki (extra usługi czy produkty).  Lub będą z niektórych produktów i marek rezygnować. 

Nadmiernie aspiracyjne marki czy też marki premium, które są szczególnie narażone na odrzucenie, muszą zweryfikować swoje strategie, aby uzasadnić powód swojego wyboru i zbudować nowe relacje z młodymi konsumentami. W komunikacji ekstrawagancki humor, przebojowość czy zawyżony wizerunek  może już nie działać. W cenie będą takie wartości jak  racjonalizm, autentyzm, zaufanie, poczucie bezpieczeństwa i stabilności.   

 

Z pozdrowieniami, Anna Nalazek
 
 

 

 Więcej na temat trendów społeczno-kulturowych oraz konsumenckich na

 www.brand-innovation.pl

 lub skontaktuj się z nami na
an@brand-innovation.pl


(prezentacje i raporty na temat trendów,
indywidualne opracowania,
przełożenie trendów na daną kategorię,
strategia marki  w oparciu o trendy)

Wspieramy firmy w budowaniu marek
z wizją przyszłości
 

 

e-mail twitter facebook
 
 

A&N BRAND INNOVATION (www.brand-innovation.pl) jest firmą doradztwa strategicznego w zakresie zarządzania marką, innowacji produktów i usług oraz trendów społeczno-kulturowych i konsumenckich, która oferuje swoim klientom wsparcie na każdym etapie wprowadzania i budowania marek z wizją przyszłości.

Home / O nas / Co oferujemy / Doświadczenie / Seminaria i publikacje / Kontakt

Otrzymałeś ten Newsletter, ponieważ zapisałeś się na naszą listę dystrybucyjną. Jeśli chcesz się wypisać, kliknij na link, Polityka Prywatności