Jeśli nie widzisz zawartości e-Newslettera, kliknij na link.  
    e-Newsletter, lipiec 2012  
   
 

Silna marka sposobem na trudne czasy 

Ci, którzy myśleli, że kryzys w Europie już nas nie dosięgnie muszą zrewidować swoje poglądy. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, czeka nas druga fala spowolnienia, albo jak niektórzy eksperci mówią, "kopniak recesyjny". 
Wg prognoz ekonomicznych, w IV kwartale tego roku spadek tempa wzrostu PKB osiągnie nawet 2,5%. Ale prawdziwe wyhamowanie nastąpi w 2013  roku, zaś jego konsekwencje mogą odbić się na gospodarce i w następnych latach.

Możemy się spodziewać więcej wniosków o upadłość firm (w I półroczu 2012 było ich już o 26% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku), zahamowania wzrostu płac przy rosnących cenach, wzrostu bezrobocia do 14%  oraz  wyhamowania  konsumpcji – lokomotywy wzrostu – do około 2%.

Przyjęte plany i działania marketingowe mogą okazać się niezbyt skuteczne, a nawet najsilniejsze i ustanowione marki mogą ulec poważnemu zachwianiu.

Nie należy więc czekać i dać się ponieść fali, ale już teraz trzeba przemyśleć i zrewidować strategie marketingowe pod kątem czarnego scenariusza.

Warto zastanowić się, jakimi ponadczasowymi wartościami dysponuje nasza marka i czy są one na tyle silne, uniwersalne i trwałe, aby pozwolić marce się rozwijać lub choćby przetrwać w dobrej kondycji kolejne, poważne turbulencje.

Trzeba przeanalizować ofertę i komunikację uwzględniając trendy społeczno-kulturowe, które będą kształtować nowe potrzeby konsumentów, zarówno te racjonalne jak i emocjonalne, tak aby marka była z nimi w rezonansie i pozostała adekwatna wobec zmieniającej się rzeczywistości.

Szeroko rozumiana innowacja marki może być istotną lub jej jedyną, szansą...

Z pozdrowieniami, Anna Nalazek
 
 

Wspieramy firmy w budowaniu marek z wizją przyszłości
(nie tylko ) w chmurnych czasach

  • analizy rynkowe
     
  • planowanie strategiczne marki
  • trendy społeczno-kulturowe
    oraz konsumenckie


  • warsztaty innowacyjności
    i twórczego rozwiązywania problemów

          www.brand-innovation.pl 

e-mail twitter facebook
 
 

A&N BRAND INNOVATION (www.brand-innovation.pl) jest firmą doradztwa strategicznego w zakresie zarządzania marką, innowacji produktów i usług oraz trendów społeczno-kulturowych i konsumenckich, która oferuje swoim klientom wsparcie na każdym etapie wprowadzania i budowania marek z wizją przyszłości.

Home / O nas / Co oferujemy / Doświadczenie / Seminaria i publikacje / Kontakt

Otrzymałeś ten Newsletter, ponieważ zapisałeś się na naszą listę dystrybucyjną. Jeśli chcesz się wypisać, kliknij na link, Polityka Prywatności